28 Ağustos 2013

HZ. ÖMER'DEN (R.A) HİKMETLİ SÖZLER

HZ. ÖMER'DEN (R.A) HİKMETLİ SÖZLER

"Ahiret için amel edin ki, dünya işleriniz de düzene girsin."

"Layık olmayan kimseye boşuna dil dökme, kendini boşuna rezil edersin."

HZ. ÖMER (R.A) SÖZLERİ

"Sabır, boyun eğmek değil, mücadele etmektir."

* Fazla gülmeyi terk edene heybet verilir.
* Fazla konuşmayı terk edene hikmet verilir.
* Fazla yemeği terk edene ibadetin lezzeti verilir.
* Mizahı terk edene zarafet verilir.
* Dünya sevgisini terk edene ahiret sevgisi serilir.
* Başkalarının kusurlarıyla uğraşmayı terk edene,
* Kendi kusurlarını ıslah etme imkanı verilir.

"Bana ayıp ve kusurlarımı gösteren kimseye Allah rahmet etsin."

"Bütün dostları gezdim gördüm; dili muhafaza etmekten daha iyi dost göremedim.
Bütün elbiseleri gördüm; iffet ve sakınmaktan daha iyi elbise görmedim.
Bütün malları gördüm; kanaatten daha iyi mal görmedim.
Bütün iyilikleri gördüm; nasihatten daha iyisini görmedim.
Bütün yemekleri görüp tattım; sabırdan lezzetlisini görmedim.."

Hz. Ömer Sözleri
"Yalan söyleyip yücelmektense doğruyu söyleyip alçalmayı tercih ederim!"



EmoticonEmoticon